🚨🚨 Comunicat a famílies en referència a la creació de l'Institut Escola Santa Anna

En referència a la creació de l'Institut Escola Santa Anna, des de l'AFA ús volem informar del següent:

Arrel del greu problema de sobreaforament de l'Institut Valerià Pujol de Premià de Dalt, que estava molt per sobre de la seva capacitat i davant la impossibilitat d'ampliació, les administracions públiques (Ajuntament de Premià de Dalt i Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya), fa tres anys es van comprometre amb el següent:

• Transformació de l'escola Santa Anna en Institut Escola.
  • Creació d'un edifici de nova construcció per ubicar tota la secundària, en uns terrenys adjacents a l'escola.

Durant aquests tres anys, les administracions no s'han posat d'acord amb aquest projecte.

Aquest curs ha arrencat l'ESO ubicant les classes de la manera que s'ha pogut, sota la promesa que pel curs vinent ja estaria en marxa l'obra de la nova edificació.

En el Consell Escolar que es va celebrar ahir dia 1 de Març de 2022, la regidora d'ensenyament de Premià de Dalt ens va comunicar que a data d'ahir encara no hi ha cap conveni signat amb la Generalitat.

També se'ns va informar que la intenció del Departament d'Ensenyament és muntar uns barracons al pati de l'escola, per sortir del pas i eliminar les aules com la de música o la biblioteca per reorganització d'espais.

Tots els membres del Consell Escolar (representants de l'equip docent, de les famílies, de l'AFA i de l'Ajuntament) ens oposem a aquest canvi de projecte, perquè no té res a veure amb el projecte inicial que se'ns va vendre.

Creiem que les administracions estan deixant passar el temps, , menyspreant així el projecte educatiu del centre i el compromís que van tenir amb nosaltres. Observem que amaguen la informació del projecte i no importa el preu en la qualitat de l'ensenyament que suposa la reducció d'espais al centre.  Això suposa una gran negligència tècnica.

Volem que se'ns escolti, que es reconsideri el projecte i que si per manca de pressupost no es pot portar a terme un edifici d'obra nova, que la instal·lació de mòduls prefabricats es realitzi sota un estudi previ en el que es considerin totes les necessitats d'espais educatius que un institut ha de tenir.  D'altra banda, és molt important un calendari de concreció pressupostari i de treballs per efectuar el projecte.

Per aquest motiu, fem una crida a la mobilització de les famílies per defensar la nostre escola.

En breu redactarem un comunicat per ampliar informació i recollida de firmes.

Defensem l'escola!!!!!!!