L’AFA de l’escola institut torna a presentar sol·licitud a la convocatòria de subvencions per a entitats de l’Ajuntament de Premià de Dalt

L’AFA de l’escola Institut Santa Anna és una entitat sense ànim de lucre que realitza les seves activitats gràcies a les aportacions de les famílies sòcies, a la tasca voluntària de totes les famílies que participen a la junta, a les comissions o puntualment en algunes activitats i també gràcies a les aportacions econòmiques que s’aconsegueixen a través de les convocatòries anuals de l’Ajuntament.

La comissió de subvencions realitza una tasca molt important per al finançament de l’Associació, la preparació del projecte que es presentarà a la convocatòria anual de subvencions a entitats de l’Ajuntament de Barcelona. Les activitats que s’han proposat aquest any son les següents:

1. Iniciatives per promoure igualtat, respecte i valors de convivència:

La nostra AMPA porta des del 2018 treballant en activitats sobre la igualtat de gènere, conjuntament amb les regidories d’Ensenyament i Serveis Socials i am la direcció de l’escola. Les activitats per aquest any inclouen:

Xerrada de coeducació, “Comprendre la identitat de gènere” a càrrec de Katy Pallàs, oberta a les famílies de l’escola i altres famílies del municipi.

Taller STEM per mares i filles per celebrar el dia de Ada Lovelace per promoure professions de ciència i tecnologia entre les noies*.

2. Formació a les famílies:

Treballar juntament amb la regidoria d’ensenyament i les altres AMPAs del municipi en l’organització i promoció de xerrades dirigides a alumnes, pares/famílies, docents i tota la comunitat educativa, per millorar la tasca educativa. Aquest any hem organitzat una sèrie de xerrades, entre elles: assetjament, diversitat, alimentació.

3. Projecte d’hort ecosolidari*: apropar els alumnes de l’escola a l’entorn de l’hort i aprofundir en els conceptes de sostenibilitat, ecologia i medi ambient, alhora que es fomentin uns hàbits d’alimentació saludable i ecològica.

4. Organització de festes populars i culturals, dins de l’horari escolar o fora:

Carnaval: Berenar per tot l’alumnat.
Festa Castanyada*: espectacle/taller obert a les alumnes i famílies de l’escola.
Celebració de Nadal 2022*: Decoració de l’arbre de nadal. Espectacle per alumnes i famílies. Visita del Pare Noel.
Festa de la primavera*: Gran festa per l’acomiadament de curs. Inclou gimkana familiar, jocs, cursa d’atletisme amb fruita, tallers, exposició d’activitates extraescolars esportives. Dinar de convivència amb hamburgueses i opcions halal. Cel.lebració de final de cicle per alumnes de sisè. Aquesta festa està oberta als alumnes i famílies de l’escola.

5. Projecte de lectura al menjador: s’ha organitzat un espai de lectura al migdia, amb llibres de segona mà aportades per les famílies.

6. Manifest per la Pau: Acció de visibilització i sensibilització, amb pancarta a l'escola amb el lema "Escola i famílies: Juntes per la pau!". L'alumnat va penjar missatges de pau en una pancarta i es va llegir un manifest de pau.

7. Web/comunicació: manteniment de la pàgina web de l’AMPA amb la qual, conjuntament amb altres eines com Facebook i Instagram, fem difusió de les activitats de l’AMPA, de l’escola i altres activitats educatives i culturals del municipi, o d’interès a les famílies i comunitat educativa